Jan 29, 2010

Ηλεκτρονικοί υπολογιστές στα σχολεία της Ελληνικής Κοινότητας


ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ

Ένα αίτημα των μαθητών, δασκάλων και γονέων που ασχολούνται με την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στον Καναδά, του εξοπλισμού των σχολείων μας με Η/Υ (computers), ικανοποιήθηκε τελικά μέσα από την συνεργασία φορέων και οργανισμών που ενδιαφέρονται για την παιδεία στην ομογένεια.
Όλα ξεκίνησαν πριν από μερικούς μήνες όταν σε συνάντηση των δασκάλων του Αριστοτέλη με την κα Ελένη Καραγεωργίου, την συντονίστρια εκπαίδευσης ( εκπρόσωπο του υπουργείου Παιδείας ) στο γενικό προξενείο της Ελλάδας στο Τορόντο, τέθηκε το ζήτημα του εξοπλισμού των ελληνικών σχολείων με ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Ο στόχος είναι να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες που μας προσφέρει η τεχνολογία ώστε να γίνει το μάθημα των ελληνικών πιο φιλικό προς τα παιδιά, προσαρμοσμένο στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις της εκπαίδευσης.
Η κα Καραγεωργίου συνεργάστηκε με το Γενικό Πρόξενο κ. Δημήτρη Αζεμόπουλο και ξεκίνησε η αναζήτηση των υπολογιστών.Η ανταπόκριση στο αίτημα ήρθε από την οργάνωση AHEPA που έχει επιδείξει σπουδαίο έργο στον τομέα της συνεργασίας των απανταχού ομογενών και της προώθησης των ελληνικών γραμμάτων και του ελληνικού πολιτισμού σε όλο τον κόσμο.

Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ

Έτσι οι υπολογιστές (30 στον αριθμό) βρέθηκαν και η παράδοσή τους στα ελληνικά σχολεία έγινε την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου στο χώρο του Γενικού Προξενείου όπου διοργανώθηκε μια σεμνή εκδήλωση, αφιερωμένη στους Τρεις Ιεράρχες, τους προστάτες των ελληνικών γραμμάτων, σύμφωνα με τη θρησκευτική μας παράδοση.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους, μεταξύ άλλων, δυο υπουργοί της επαρχιακής κυβέρνησης του Οντάριο, η ελληνικής καταγωγής υπουργός αρμόδια για θέματα καταναλωτών κα Αγγελονίτη ( φωτογραφία) και η υπουργός  αρμόδια για θέματα προώθησης της υγείας κα Best.
Παρέστησαν ακόμη ο θεοφιλέστατος Επίσκοπος Ανδίδων κ. Χριστοφόρος, ο Γενικός Πρόξενος της Κύπρου κ. Αυγουστίδης και εκπρόσωποι της κυπριακής παροικίας στον Καναδά,
η διευθύντρια του Γραφείου Παιδείας της Κοινότητας κα Γεωργία  Ρίζου, που παρέλαβε τους υπολογιστές για λογαριασμό των σχολείων μας, μαζί με τη Συντονίστρια Εκπαίδευσης,
από την αντιπροσωπεία της οργάνωσης ΑΧΕΠΑ (που ήταν και ο χορηγός),
εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας και του προγράμματος διεθνών γλωσσών του Συμβουλίου Παιδείας του Τορόντο, της πανεπιστημιακής κοινότητας ( καθηγητές και φοιτητές ), ομογενειακών συλλόγων και ενώσεων, όπως ο πρόεδρος της Παμμακεδονικής κ.Κάρας και φυσικά εκπαιδευτικοί, αποσπασμένοι από την Ελλάδα και ομογενείς, που εργάζονται για την διατήρηση και προβολή της γλώσσας και του πολιτισμού μας στο Οντάριο.

(φωτο: Η κα Ελένη Καραγεωργίου-Συντονίστρια Εκπαίδευσης με τον Δημήτρη Αζεμόπουλο-Γενικό Πρόξενο της Ελλάδας στο Τορόντο με Έλληνες φοιτητές από τα Πανεπιστήμια της πόλης)


 
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ

Η σημασία της εκδήλωσης και της προσφοράς των υπολογιστών για την ελληνική παιδεία είναι πολυδιάσταση. Καταρχήν από μόνο του το γεγονός της συνεργασίας μεταξύ όλων των φορέων του οργανωμένου ελληνισμού της περιοχής στέλνει τα δικά του μηνύματα.Όταν ο σκοπός είναι κοινός τότε υπάρχει ενότητα.Κι όταν οι Έλληνες προσπαθούν κάτι ενωμένοι, η ιστορία έχει δείξει, ότι το πετυχαίνουν.
Δεν υπάρχει ομογενειακός φορέας, είτε λέγεται Κοινότητα είτε Εκκλησία είτε Σύλλογος εθνοτοπικός ή πολιτιστικός που να μην είναι ταγμένος στην ενίσχυση της Παιδείας. Δεν υπάρχει κανείς πολιτικός , διπλωμάτης,δάσκαλος, επιχειρηματίας, ιδιώτης που να κυλά αίμα ελληνικό στις φλέβες του και να μην νιώθει , να μην πονά το έργο της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη διασπορά και την τεράστια σημασία του για το παρόν και το μέλλον του ελληνισμού.
Όταν λοιπόν υπάρχει συντονισμός γύρω από τέτοιες πρωτοβουλίες το αποτέλεσμα είναι εγγυημένο.

Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

Από την άλλη πλευρά υπάρχει το θέμα της χρήσης νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση- ελληνόφωνη ή μη- που έχει τεράστιο ενδιαφέρον και περιθώρια αξιοποίησης, τα οποία έχουμε την υποχρέωση να εκμεταλλευτούμε.

( φωτο: οι υπολογιστές , προσφορά της ΑHEPA για τα σχολεία της  Ελληνικής Κοινότητας και της ελληνόγλωσσης παιδείας στο Οντάριο) 

Οι μαθήτριες και οι μαθητές μας σήμερα, ενημερώνονται, ψυχαγωγούνται και επικοινωνούν μέσα από τον υπολογιστή τους.Ο χρόνος που αφιέρωναν οι προηγούμενες γενιές μπροστά στο βιβλίο,έχει πια μειωθεί αισθητά, καθώς αντικαταστάθηκε από περισσότερο χρόνο μπροστά στην οθόνη.Τα παιδιά δεν παρακολουθούν όμως παθητικά μια οθόνη όπως π.χ. κάνουμε όλοι όταν βλέπουμε τηλεόραση. Ο υπολογιστής τους, ακόμη και οι μικροσυσκευές όπως τα i-pods και τα κινητά τηλέφωνα ,προσφέρουν πλέον τεράστιες δυνατότητες που τα παιδιά μαθαίνουν και απορροφούν ταχύτατα.

Ένα απλό άγγιγμα στην οθόνη, τους δίνει τη δυνατότητα να ανταλλάξουν γραπτά μηνύματα, εικόνες ή και βίντεο με φίλους, να παίξουν παιχνίδια, να αναζητήσουν πληροφορίες, να διαβάσουν, να γράψουν , να μιλήσουν, να ζωγραφίσουν, να μάθουν.Στην οθόνη τους , μέσα στον υπολογιστή τους χωρούν εκατομμύρια βιβλία, ανοίγονται κόσμοι που κάποτε ήταν μακρινοί και απροσπέλαστοι.
Η Ελλάδα μέσα από τον κόσμο των υπολογιστών και του διαδικτύου έρχεται πολύ κοντά, μπαίνει μέσα στο σπίτι και την σχολική αίθουσα, αποκτά ήχο και εικόνα.

Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές δεν αντικαθιστούν το δάσκαλο και τη δασκάλα ούτε το βιβλίο και το διάβασμα.Μπορούν όμως, αν τους χρησιμοποιούμε σωστά , να κάνουν την εκπαίδευση μια πιο ευχάριστη και αποτελεσματική διαδικασία.Μπορούν να μας βοηθήσουν να εξοικονομήσουμε χρόνο, να γίνουμε πιο δημιουργικοί.Η γενιά που σήμερα μαθαίνει ελληνικά- στην πλειοψηφία της πλέον τρίτη γενιά Ελλήνων της διασποράς- έχει απαίτηση να γίνει το ελληνικό σχολείο πιο χαρούμενο και ελκυστικό , να πλησιάσει περισσότερο την καθημερινή ζωή, τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες των μαθητών.

Η πρόκληση τώρα είναι να χρησιμοποιήσουμε σωστά αυτό το δώρο που ο σωστός συντονισμός των παροικιακών φορέων μας πρόσφερε.Να οργανωθούμε και να συγκροτηθούμε ακόμη καλύτερα.Να βρούμε προγράμματα για να εμπλουτίσουμε τους υπολογιστές,να τους συνδέσουμε με το ίντερνετ, να διδαχθούμε μεταξύ μας πώς να τους εκμεταλλευτούμε δημιουργικά και σ'αυτό μπορούν και οι μαθητές, που ξέρουν καλύτερα από τους μεγάλους τις νεες τεχνολογίες, να βοηθήσουν.Έτσι θα πάρουν κι εκείνοι πιο ενεργό ρόλο στην εκπαίδευσή τους θα γίνουν συμμέτοχοι της εκπαιδευτικής πράξης.

ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

Να μην λησμονήσουμε επίσης την αναφορά στην σημαντική υποστήριξη της ελληνικής εκπαίδευσης στον Καναδά από την πλευρά της Καναδικής πολιτείας.Το μαρτυρά η παρουσία δυο εν ενεργεία υπουργών σε μια εκδήλωση για τα Ελληνικά Γράμματα.Η παρουσία των εκπροσώπων του TDSB που με το πρόγραμμα International Languages (στο οποίο σημαντικές θέσεις κατέχουν οι Ελληνίδες εκπαιδευτικοί Φανή Παπαδοπούλου, Μαρία Ξενικάκη και Εύα Κούρου), δίνει χρόνια τώρα ένα τρανό παράδειγμα σεβασμού στον πολυπολιτισμό και την διαφορετικότητα.

Το ελληνικό πνεύμα προσέφερε στην ανθρωπότητα τις αξίες και τα ιδανικά που κυριαρχούν στον παγκόσμιο πολιτισμό για περισσότερες από δυο χιλιετίες, όμως και ο Καναδάς αποτελεί πλέον ένα διεθνές πρότυπο χώρας που αναπτύσσεται με επίκεντρο τον άνθρωπο και την κοινωνική δικαιοσύνη. Δεν πρέπει να ξεχνούμε, ειδικά τώρα που και η Ελλάδα είναι μια χώρα της Ευρώπης που δέχεται πρόσφυγες και μετανάστες, πως οι εμπειρίες του Καναδά και οι πολιτικές που έχει εφαρμόσει στον τομέα της μετανάστευσης και της εκπαίδευσης πρέπει να αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση.

Ο Καναδάς μάς εξασφαλίζει τις συνθήκες για να διατηρήσουμε τον πολιτισμό και την ταυτότητά μας , όπως το κάνει και για όλες τις εθνικές ομάδες που συγκροτούν το μωσαϊκό της κοινωνίας του.Υποχρέωση δική μας είναι επιτελέσουμε αυτό το έργο, να δουλέψουμε όλοι μαζί, χωρίς προστριβές και αντιπαλότητες και να δώσουμε στα παιδιά μας, τις επόμενες γενιές, τα εφόδια  για να καρπωθούν και να βιώσουν το μεγάλο δώρο της ελληνικής συνείδησης.

1 comment:

  1. yay AHEPA , good for them for reaching out to the Greek Community

    ReplyDelete