Apr 30, 2013

O "Αριστοτέλης" στη Βουλή των Εφήβων

0 comments
Για πρώτη φορά στην ιστορία του επιτυχημένου θεσμού "Βουλή των Εφήβων" πρόκειται να εκπροσωπηθούν τα σχολεία της Ελληνικής Κοινότητας Τορόντο. Συγκεκριμένα η μαθήτρια της Β' Λυκείου του "Αριστοτέλης/Eastern"  Θεώνη Καροπούλου, θα συμμετάσχει στην Βουλή των Εφήβων τον προσεχή Ιούλιο στην Αθήνα, έχοντας επιλεγεί ανάμεσα σε εκατοντάδες υποψήφιους μαθητές από σχολεία της ομογένειας.
Περισσότερα για το πρόγραμμα  στον σύνδεσμο που ακολουθεί: http://greekcommunityschools.blogspot.ca/2013/04/credit-school.html

Apr 24, 2013

Επιτυχία για το "Θυμό"

0 comments
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή, 21 Απριλίου η εκδήλωση για την παρουσίαση στην ελληνική παροικία της ταινίας μικρού μήκους "Θυμός"  που δημιούργησε ο μαθητής του σχολείου μας, Βασίλης  Μανίκας, με τη συνεργασία συμμαθητών του και της οικογένειάς του. Όλοι μαζί οι συντελεστές του "Θυμός" ευχαρίστησαν τον κόσμο, που γέμισε ασφυκτικά το Local για την υποστήριξή του, και για το γεγονός ότι με την παρουσία τους στην εκδήλωση ενίσχυσαν την φιλανθρωπική εκστρατεία του ιδρύματος "Greek America Foundation" το οποίο έχει πάρει πρωτοβουλίες για τη χρηματοδότηση ανθρωπιστικών προγραμμάτων στην Ελλάδα που δοκιμάζεται από την συνεχιζόμενη οικονομική κρίση. 
Θυμίζουμε πως μπορείτε να παρακολουθήσετε και να υποστηρίξετε (με "like") στο YouTube την ταινία του Βασίλη και των φίλων του από την Ελληνική Κοινότητα Τορόντο. O "Θυμός" θα προβληθεί επίσημα στο πλαίσιο του φεστιβάλ Greek Film & Foto Week, στο Τορόντο 11-18 Μαϊου ενώ αργότερα θα "ταξιδέψει" στην Ελλάδα για να συμμετάσχει σε μαθητικό διαγωνισμό κινηματογράφου του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας εκπροσωπώντας τα σχολεία του Καναδά.
Για περισσότερα  νέα σχετικά με τον "Θυμό" μπορείτε να επισκέπτεστε την σχετική σελίδα στο Facebook (από όπου δανειστήκαμε και τη σχετική φωτογραφία)
ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ-ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ

"Τοιχαίο" Xιούμορ

0 comments
Οι Έλληνες είναι γνωστοί για το εξαιρετικό τους χιούμορ που δεν φαίνεται να το χάνουν ούτε και σε περιόδους κρίσης. Ένας μαθητής μας, επέλεξε ορισμένα συνθήματα από "τοίχους" (κοινωνικών δικτύων) που είναι σύντομα και έξυπνα:





 

Apr 22, 2013

Τα μυστικά των ευζώνων

0 comments
Check out this great MSN video: Greece's 'unflinching' presidential guard
Μια ενδιαφέρουσα παρουσιάση της ελληνικής προεδρικής φρουράς, των γνωστών μας ευζώνων  που φρουρούν το προεδρικό μέγαρο και το μνημείο του άγνωστου στρατιώτη στην πλατεία Συντάγματος, στην Αθήνα.

Apr 21, 2013

Ο διεθνής ποδοσφαιριστής Γιώτης Τσαλουχίδης στα σχολεία της Ελληνικής Κοινότητας Τορόντο

0 comments
Μια μεγάλη προσωπικότητα του ελληνικού αθλητισμού, τον πρώην αρχηγό της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου της Ελλάδας, Παναγιώτη Τσαλουχίδη, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά οι μαθητές του σχολείου “Αριστοτέλης-credit”της Ελληνικής Κοινότητας Τορόντο. Ο καταξιωμένος ποδοσφαιριστής που κατάγεται από τη Βέροια της Ημαθίας, γνώρισε στιγμές δόξας στα ελληνικά και διεθνή γήπεδα με αποκορύφωμα τη συμμετοχή του με τα χρώματα της εθνικής, στην τελική φάση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος των ΗΠΑ το 1994, όταν αγωνίστηκε και ως προσωπικός αντίπαλος του Μαραντόνα, ενός από τους κορυφαίους ποδοσφαιριστές όλων των εποχών.

Ο κ. Τσαλουχίδης, που είναι καθηγητής φυσικής αγωγής  και διπλωματούχος προπονητής ποδοσφαίρου, βρίσκεται στον Καναδά για επαγγελματικούς λόγους. Αποδεχόμενος πρόσκληση του Γραφείου Παιδείας της Ελληνικής Κοινότητας και της Συντονίστριας Παιδείας του Γεν. Προξενείου, Δέσποινας Χατζηδιάκου επισκέφτηκε το Σάββατο 20 Απριλίου τα σχολεία Eastern και G.S. Henry όπου λειτουργεί το πρόγραμμα  «Αριστοτέλης» για να μοιραστεί  με τους ελληνοκαναδούς μαθητές πολλές προσωπικές του στιγμές και εμπειρίες από την πλούσια καριέρα του, στη διάρκεια της οποίας πέρασε από όλες τις εθνικές ομάδες (παίδων, νέων, εφήβων και ανδρών) ενώ αγωνίστηκε με μεγάλη επιτυχία διαδοχικά στις ομάδες της Βέροιας, του Ολυμπιακού και του ΠΑΟΚ.

Οι μαθητές υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό τον άσο του ελληνικού ποδοσφαίρου και άκουσαν με μεγάλη προσοχή τα λόγια του, που δεν είχαν να κάνουν μόνο με τον αθλητισμό και το ποδόσφαιρο αλλά και τη σημασία που έχει για τους νέους ανθρώπους να βάζουν στόχους και να δουλεύουν με επιμονή, υπομονή και πειθαρχία για την επίτευξή τους. Ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής αφού παρακολούθησε με συγκίνηση την εργασία που είχαν ετοιμάσει για εκείνον οι μαθητές  με στιγμιότυπα και πληροφορίες για την καριέρα του, τούς μίλησε για τις χαρές και τις μεγάλες στιγμές που μπορεί να δώσει ο αθλητισμός σε όσους καταφέρνουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με κάποιο σπορ και να συνδυάσουν το χόμπι με την καριέρα τους.

«Ποτέ δεν περίμενα ότι θα φτάσω να αγωνιστώ με την εθνική ομάδα στα τελικά ενός παγκοσμίου κυπέλλου, ότι θα αγωνιστώ απέναντι σε τόσο μεγάλους ποδοσφαιριστές όπως ο Μαραντόνα, ότι θα ταξιδέψω σε τόσα μέρη και θα αποκτήσω τόσο μεγάλες εμπειρίες, όταν ξεκίνησα να παίζω ποδόσφαιρο στην ιδιαίτερη πατρίδα μου. Όμως με σκληρή δουλειά και ακούγοντας τους δασκάλους και τους προπονητές μου κατάφερα να κάνω μια καριέρα σε υψηλό επίπεδο και να αποκτήσω πολλούς φίλους και πλούσιες εμπειρίες» , είπε μεταξύ άλλων ο Γιώτης Τσαλουχίδης, που απάντησε σε πολλές  ερωτήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών. Η πρόσκληση στον Παναγιώτη Τσαλουχίδη, έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος “Guest speakers που δίνει τη δυνατότητα κάθε χρόνο σε μαθητές του λυκείου της Ελληνικής Κοινότητας να γνωρίζουν από κοντά ομογενείς που διακρίνονται στον χώρο των γραμμάτων, των επιστημών, της πολιτικής, των τεχνών, του πολιτισμού και του αθλητισμού.
Ο διεθνής ποδοσφαιριστής υποσχέθηκε να δώσει το “παρών” τον Ιούνιο στον αγώνα που διοργανώνεται μεταξύ των δυο σχολείων του «Αριστοτέλη» Eastern και G.S. Henry, και μάλιστα  αγωνιζόμενος μαζί με τους μαθητές από ένα ημίχρονο για την κάθε ομάδα. Ευχή όλων είναι η έλευση του Παναγιώτη Τσαλουχίδη στο Τορόντο και η συμμετοχή του στη δημιουργία ποδοσφαιρικών ακαδημιών και κατασκηνώσεων να δώσει την ευκαιρία σε πολλά ελληνόπουλα του Καναδά όχι μόνο να μάθουν τα μυστικά του δημοφιλέστερου αθλήματος στον κόσμο από έναν διάσημο αθλητή και πρωταθλητή αλλά και γιατί όχι να κάνουν και οι ίδιοι μεγάλη καριέρα στο ποδόσφαιρο το οποίο κερδίζει ολοένα και περισσότερους φίλους ακόμη και στον Καναδά όπου παραδοσιακά είναι δημοφιλέστερα τα χειμερινά σπορ όπως το χόκεϊ.

Apr 12, 2013

Συνέδριο ελληνικής λαογραφίας στο Μόντρεαλ

0 comments

Τα ελληνικά σχολεία της διασποράς και ειδικά του Καναδά δίνουν ανέκαθεν μεγάλη σημασία στην καλλιέργεια της πλούσιας πολιτιστικής μας παράδοσης, συνδυάζοντας τη διδασκαλία της γλώσσας  με παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια, θέατρο καθώς και έθιμα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Το πολιτιστικό μέρος του ελληνικού σχολείου, που είναι για τους περισσότερους μαθητές και το πιο ελκυστικό, διδάσκεται στο πλαίσιο του μαθήματος της Λαογραφίας που είτε είναι ενσωματωμένο στο αναλυτικό πρόγραμμα είτε προσφέρεται παράλληλα με το σχολείο από τα πολιτιστικά τμήματα και τους εθνοτοπικούς συλλόγους που λειτουργούν στις μεγάλες μας κοινότητες. Στο άρθρο που αναδημοσιεύουμε  από την ομογενειακή ιστοσελίδα “Me, Greek!” , παρουσιάζεται το θέμα της διεξαγωγής συνεδρίου ελληνικής λαογραφίας που διοργανώνεται στο Μόντρεαλ από το δραστήριο  λαογραφικό όμιλο «Συρτάκι» με τη συμμετοχή εκπροσώπων ομογενειακών οργανισμών από όλο τον Καναδά. Συγχαρητήρια στους διοργανωτές και καλή επιτυχία στη σημαντική αυτή πρωτοβουλία τους.
«ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ 2013»
(αναδημοσίευση από το Me, Greek!)

Ο Ελληνικός Λαογραφικός Όμιλος «Συρτάκι», ανταποκρινόμενος στη συνεχώς αυξανόμενη ανάγκη της Βορείου Αμερικής για μια ολοκληρωμένη και κατά το δυνατόν αυθεντική παρουσίαση της παράδοσής μας, προετοιμάζει το 2ο Ελληνικό Πολιτιστικό Σεμινάριο «Λαογραφία», το οποίο θα διεξαχθεί στο παγκοσμίως αναγνωρισμένο Πανεπιστήμιο McGill του Μόντρεαλ από τις 17-20 Μαΐου 2013.
Στόχος του σεμιναρίου είναι η αυθεντική παρουσίαση παραδοσιακών χορών και στοιχείων της ελληνικής λαογραφίας στους Έλληνες και Φιλέλληνες του Απόδημου Ελληνισμού. Η παρακολούθηση των μαθημάτων και η συμμετοχή στις δραστηριότητες και εκδηλώσεις του σεμιναρίου, θα συμβάλλουν αποτελεσματικά στην καλλιέργεια της ελληνικής πολιτιστικής ταυτότητας των περίπου 500 αναμενόμενων συμμετεχόντων και κατ’ επέκταση στην ταυτότητα των συλλόγων, κοινοτήτων και πόλεων που αντιπροσωπεύουν.

Στην 4ήμερη εκπαιδευτική αντάμωση, οι εισηγητές-ερευνητές της «Λαογραφίας» καλούνται να παρουσιάσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα της ελληνικής παράδοσης μέσα από το χορό, τη μουσική, το τραγούδι, την ενδυματολογία και τη λαογραφία. Οι κοινωνικές εκδηλώσεις του σεμιναρίου έχουν ως στόχο την αναδημιουργία ποιοτικής παραδοσιακής εμπειρίας για μια πιο ολοκληρωμένη εμπέδωση της ύλης. Για τους συμμετέχοντες, Έλληνες της Διασποράς και Φιλέλληνες, το σεμινάριο προβάλλει τον πολιτιστικό πλούτο της Ελλάδας, καλλιεργεί την αγάπη για τις καλές τέχνες και προωθεί τη δημιουργία Φίλων της Ελλάδας.

Apr 8, 2013

Ο «Θυμός» του Βασίλη

2 comments

Η νέα γενιά των μαθητών που διδάσκονται ελληνική γλώσσα και πολιτισμό στα σχολεία της ομογένειας, διαφέρουν κατά πολύ από την προηγούμενη γενιά, δηλαδή τους γονείς τους. Οι νέες τεχνολογίες και ο γοργός ρυθμός της σημερινής ζωής, τους επιβάλλει να καταπιάνονται ταυτόχρονα με διάφορες ασχολίες και κάνει την επιλογή της ένταξης στο ελληνικό σχολείο  δυσκολότερη, μια και συχνά συγκρούεται με σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες (φροντιστήρια, γλώσσες, αθλητικά προγράμματα κλπ) που απαιτούν χρόνο και σκληρή δουλειά.
Στο Τορόντο, η Ελληνική Κοινότητα λειτουργεί την τελευταία δεκαετία το Λύκειο Αριστοτέλης, που προσφέρει σε μαθητές 14-18 ετών τη δυνατότητα όχι μόνο να συνεχίσουν μετά το γυμνάσιο της ελληνόγλωσση εκπαίδευσή τους αλλά και να τη συνδυάσουν με το πρόγραμμα σπουδών του πρωινού τους σχολείου.
 
Κάθε Σάββατο (και κάθε Τρίτη) 300 περίπου μαθητές παρακολουθούν το πρόγραμμα ελληνικής γλώσσας «credit», που είναι οργανωμένο όπως ακριβώς όλα τα μαθήματα του καναδικού σχολείου (εργασίες, παρουσιάσεις, βαθμολογία, εξετάσεις κλπ).
Στις 120 συνολικά ώρες που οι μαθητές διαθέτουν κάθε χρόνο στο ελληνικό λύκειο, έρχονται να προστεθούν και ώρες που κάποιοι από αυτούς αφιερώνουν για τη συμμετοχή τους σε κοινοτικά πολιτιστικά προγράμματα, χορευτικά και θεατρικά σχήματα που προσφέρουν ομογενειακοί οργανισμοί, όπως  η Ελληνική Κοινότητα Τορόντο.


Ένας από τους μαθητές του Αριστοτέλη, ο 16χρονος Βασίλης Μανίκας, που μαζί με το ελληνικό σχολείο μαθαίνει παραδοσιακούς χορούς και συμμετέχει στην θεατρική ομάδα «Νεφέλη», αποφάσισε να στείλει ένα μήνυμα για το πώς η γενιά του αντιλαμβάνεται και εκφράζει πτυχές της ελληνικής της ταυτότητας. Δημιούργησε με τη βοήθεια συμμαθητών του μια ταινία μικρού μήκους, τον «Θυμό» που προβάλλεται ήδη μέσω του YouTube στη διεύθυνση: http://www.youtube.com/watch?v=8en9OibOKPk
Ο Βασίλης μίλησε για την πρώτη του αυτή κινηματογραφική (σεναριογραφική, σκηνοθετική και ερμηνευτική) εμπειρία:

«Αφορμή για την ταινία ηταν ο διαγωνισμός που διοργανώνει το Greek America Foundation για το Greek Film and Foto Week στις 12 Μαΐου στο Τορόντο. Η ταινία επίσης παίρνει μέρος και σε διαγωνισμό στην Ελλάδα, η οποία συμμετέχει μέσω του τμήματος παιδείας της Κοινότητας και του Ελληνικού Προξενείου.  Ειναι η μοναδικη ταινία από τον Καναδά σε αυτό το διαγωνισμό..
Από μικρός μου άρεσαν οι ταινίες και ο τρόπος που οι σκηνοθέτες και οι ηθοποιοί έστελναν το μήνυμα τους σε πολύ λίγο χρόνο.  Ετσι αποφάσισα να κάνω το Θυμό.
Οι προκλήσεις ήταν αρκετές.  Είχα πολύ διάβασμα στο σχολείο, και εκτός αυτού παίρνω μέρος σε δυο θεατρικά, στο Σαίξπηρ με το Αγγλικό σχολείο και στο Νεφέλη της Ελληνικής Κοινότητας με δυο εργα.  Και τέλος την ημέρα που μπορούσαμε να κάνουμε το γύρισμα η θερμοκρασία ήταν – 19 βαθμοί κελσίου.

Εμείς τα νέα Ελληνόπουλα της ομογένειας αν και δεν ζουμε στην Ελλαδα νιώθουμε Έλληνες και είμαστε υπερήφανοι για την καταγωγή μας και για την ιστορία μας. Αυτό το χρωστάμε στις οικογένειες μας και στους δασκάλους μας.
Εμείς τα νέα παιδιά έχουμε ιδέες, έχουμε τρόπους, και δεν πιστεύουμε στο δεν μπορώ.  Ελπίζω με αυτήν την ταινία να μας κάνω όλους υπερήφανους και να δώσω ελπίδα σε αυτούς που την έχουν χάσει.Μπορούμε να αλλάξουμε το κόσμο, απλά ακούστε μας.
 Όταν έμαθα ότι η ταινία έφτασε στους τελικούς και είδα την ανταπόκριση από τον κόσμο, το πόσο θετικά τη δέχτηκε και το πως τους έκανε να αισθανθούν, αποφάσισα να οργανώσω μια εκδήλωση, που θα μου έδινε την ευκαιρία να προσφέρω και εγώ κάτι στην Ελλάδα και στους Έλληνες που περνούν δύσκολες στιγμές.  Έτσι οργανώσαμε ένα fund raising event για τις 21 Απριλίου  στο Local Co. που βρίσκεται στο Danforth Avenue όπου θα δείξουμε την ταινία και συγχρόνως θα κάνουμε μια μικρή παρουσίαση  για το Project Hope for Greece, στο οποίο θα πάνε όλα τα έσοδα.»

 Μην χάσετε την ευκαιρία να δείτε την ταινία στο YouTube  http://www.youtube.com/watch?v=8en9OibOKPk, και να εκφράσετε με «like» την υποστήριξή σας στη δουλειά ενός 16χρονου ελληνοκαναδού μαθητή που ανακάλυψε την έννοια του αρχαιοελληνικού Θυμού  και την εξέφρασε με ένα μοναδικό και αυθόρμητο τρόπο. Όσοι ζουν στο Τορόντο και τις γειτονικές περιοχές θα έχουν την ευκαιρία να  δουν μαζί με το Βασίλη το «Θυμό» στο Local Co., 511 Danforth Avenue, την Κυριακή 21 Απριλίου (μπορείτε να αγοράσετε εισιτήρια και online)  και να βοηθήσουν με τη συμμετοχή τους στη φιλανθρωπική προσπάθεια  Hope for Greece.


Apr 7, 2013

Θερινό σχολείο Καλαμάτας 2013

0 comments

Αυτές τις μέρες εξελίσσεται η διαδικασία εγγραφής μαθητών στο πρόγραμμα "Θερινό Ελληνικό Σχολείο στην Καλαμάτα" που δίνει τη δυνατότητα σε παιδιά (ανω των 18) από την ομογένεια καθώς και σε δασκάλους ελληνικής σε σχολεία της διασποράς να βρεθούν στην Ελλάδα και να συνδυάσουν τις διακοπές τους με την καλλιέργεια της ελληνικής γλώσσας και ένα εξαιρετικό πρόγραμμα επισκέψεων  σε χώρους αρχαιολογικού, ιστορικού και πολιτισμικού ενδιαφέροντος.
Η ανακοίνωση της Παμμεσσηνιακής Ομοσπονδίας Αμερικής και Καναδά, που διοργανώνει το πρόγραμμα έχει ως εξής:
Η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, ηΠαμμεσσηνιακή Ομοσπονδία Αμερικής και Καναδά, το ΑΤΕΙ Καλαμάτας, με τη συνεργασία της Περιφέρειας Πελοποννήσου (Μεσσηνίας), Δήμων της Μεσσηνίας και πολλών ατόμων και οργανισμών, οργανώνουν για όγδοη συνεχή χρονιά, από τη Δευτέρα 15 Ιουλίου μέχρι την Παρασκευή 9 Αυγούστου, ελληνικό θερινό σχολείο στην Καλαμάτα Μεσσηνίας. Στο σχολείο διδάσκονται μαθήματα γλώσσας, ιστορίας, λαογραφίας και πολιτισμού. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και εκπαιδευτικές εκδρομές σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία και αξιοθέατα.

Σκοπός του σχολείου είναι να ενισχυθεί η ελληνική παιδεία των ομογενών με την καθημερινή βίωση της ελληνικής κουλτούρας και την κοινωνικοποίηση των νέων σε ένα αμιγές ελληνικό περιβάλλον. Απώτερος στόχος του σχολείου είναι η εκμάθηση της γλώσσας και της ιστορίας μας και η δημιουργία ελληνικών συνειδήσεων που θα συντελέσει στη διατήρηση, καλλιέργεια και προώθηση του ελληνικού πολιτισμού στη διασπορά και ευρύτερα στις χώρες διαμονής μας.
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι:
Νέοι από 18 μέχρι 24 ετών (γεννημένοι μεταξύ 1989 και 1995 δηλαδή να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους την 14 Ιουλίου 2013). Να έχουν παρακολουθήσει μαθήματα ελληνικών τουλάχιστον για πέντε χρόνια (ή κάτι ανάλογο).Να έχουν τη στοιχειώδη ικανότητα να καταλαβαίνουν και να επικοινωνούν στην ελληνική γλώσσα.Οι μαθητές που συμμετείχαν στο σχολείο τον Ιούλιο του 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 και 2012 δεν έχουδικαίωμα συμμετοχής. Νέοι μεσσηνιακής καταγωγής έχουν προτεραιότητα.
Τα μαθήματα θα παρακολουθήσουν και δάσκαλοι των ελληνικών οι οποίοι, εκτός από συνοδοί των μαθητών, θα συμμετάσχουν σε ειδικά σεμινάρια για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται από τις 10:00 π.μ. έως τη 1:00 μ.μ. στα διδακτήρια του Πανεπιστημίου.Η παρακολούθηση του σχολείου και η παραμονή για τους συμμετέχοντες θα είναι δωρεάν. Επίσης θα προσφέρεται δωρεάν πρωινό και μεσημεριανό φαγητό. Το αεροπορικό εισιτήριο θα επιβαρύνει τους συμμετέχοντες.

Προθεσμία υποβολής των αιτήσεων είναι η Παρασκευή 19 Απριλίου 2013. Για αιτήσεις συμμετοχής ή για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα παρακαλούμε επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της Παμμεσσηνιακής Ομοσπονδίας Αμερικής και Καναδά στο www.pan-messinian.com ή επικοινωνήστε με τους:

Θεόδωρο Tζαλαλή (Αντιπρόεδροτης Ομοσπονδίας και συντονιστή του Θερινού Σχολείου στο theotzal@hotmail.com, Τορόντο),  Βασίλη Μπεμπόνη (Πρόεδρο της Ομοσπονδίας και μέλος της Επιτροπής του Θερινού Σχολείου bbebonis@gmail.com,  Σικάγο), Βασίλη Γ. Γιαννέτο (Γραμματέα της Ομοσπονδίας και Μέλος της Επιτροπής του Θερινού Σχολείου στο gianneto@uic.edu  Σικάγο), Γεωργία Χρέππα (Υπεύθυνη Νεολαίας της Ομοσπονδίας και μέλος της Επιτροπής του Θερινού Σχολείου στο gchreppas@hotmail.com, Τορόντο)Βασιλική (Ρομπάκη) Κουτσούκος-Γκρόσσο (Μέλος της Επιτροπής του Θερινού Σχολείου  grossob@aol.com, Σικάγο) Τάσσο Δημόπουλο (Συντονιστή Οντάριο και Μέλος της Επιτροπής του Θερινού Σχολείου στο tassos@apollotourrs.com ,Τορόντο), Νίκο Κρεμμυδιώτη (Συντονιστή Κεμπέκ και Μέλος της Επιτροπής του Θερινού Σχολείου στο design@klitho.com , Μοντρεάλ) Βασίλη Π. Γιαννέτο (Συντονιστή Μεσοδυτικών Πολιτειών Αμερικής και μέλος της Επιτροπής του Θερινού Σχολείου στο bill@aimmachines.com, Σικάγο), Βασιλική Καλύβα (Μέλος της Επιτροπής του Θερινού Σχολείου στο papougk@yahoo.com Νέα Υόρκη), Χρυσούλα Κυριακοπούλου (Μέλος της Επιτροπής του Θερινού Σχολείου στο ckardam@aol.com Detroit)
In Australia please cοntact: Aristides Soublis (Vice President of Panaustralian Federation of Messinian Organizations) at soublis@aanet.com.au ) or George Iliopoulos (Public Relations Officer) at giliopou@bigpond.net.au )
Η ζωτικότητα και η ζωντάνια του ελληνισμού εξαρτάται από το πόσο οι νέοι μας αντιλαμβάνονται την αξία και τον πλούτο του ελληνικού πολιτισμού και επιζητούν την καλλιέργειά του. Πιστεύουμε ότι θερινά μαθήματα όπως αυτά που προγραμματίζουμε στην Καλαμάτα αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για τη μετάδοση του πολιτισμού μας στις επόμενες γενιές και την εθνική μας επιβίωση.
Παμμεσσηνιακή Ομοσπονδία Αμερικής και Καναδά www.pan-messinian.com

 

Apr 6, 2013

Ο "Φωτεινός" από το Θέτρο Νεφέλη στο Τορόντο

0 comments

Το πρωτοποριακό θέατρο Νεφέλη της Ελληνικής Κοινότητας Τορόντο, ανεβάζει στο Music Hall (π. TITANIA, 147 Danforth Avenue) το έργο «Φωτεινός» του σημαντικού Έλληνα λογοτέχνη Αριστοτέλη Βαλαωρίτη. Η καλλιτεχνική διευθύντρια της «Νεφέλης» και σκηνοθέτης της παράστασης, Νάνσυ Αθανασοπούλου-Μυλωνά, μας έχει συνηθίσει σε τολμηρά εγχειρήματα που δίνουν την ευκαιρία στην ελληνική παροικία του Τορόντο να παρακολουθεί εξαιρετικά θεατρικά έργα. Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός πως οι ηθοποιοί είναι ερασιτέχνες, ως επί το πλείστον ελληνοκαναδοί μαθητές δεύτερης και τρίτης γενιάς, που διδάσκονται την γλώσσα και τον πολιτισμό μας στα σχολεία της Ελληνικής Κοινότητας Τορόντο.
Ο «Φωτεινός» είναι το πιο ώριμο έργο του Βαλαωρίτη, που ο θάνατος δεν τον άφησε να το ολοκληρώσει. Η υπόθεσή του βασίζεται σε ένα επεισόδιο που συνέβη στη φραγκοκρατούμενη Λευκάδα το 1357. Ο Φωτεινός, εβδομηντάρης αγρότης και παλιός οπλαρχηγός, πετροβολάει και χτυπάει τα σκυλιά του αυθέντη Γρατιανού Τζώρτζη, γιατί του χαλάνε τα σπαρτά. Για την πράξη του αυτή συλλαμβάνεται, δέρνεται και εξευτελίζεται. Το εθνικό φιλότιμο του γέρου πληγώνεται, γι'αυτό και αγανακτισμένος καταφεύγει στο βουνό, για να ετοιμάσει επανάσταση και να εκδικηθεί τον ξένο δυνάστη.


Καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους  μαθητές μας με τους γονείς τους να παρακολουθήσουν την παράσταση για να μοιραστούν την εμπειρία της θεατρικής πράξης με τους συντελεστές της παράστασης που είναι παιδιά της κοινότητάς μας. Η παρουσία όλων είναι το ισχυρότερο κίνητρο και μαζί επιβράβευση των προσπαθειών για τα παιδιά που μέσα από τη συμμετοχή τους στο θέατρο ανακαλύπτουν όχι μόνο τη γλώσσα, τις αξίες και τις παραδόσεις μας, αλλά και την ίδια την ταυτότητά τους.
Θα γίνουν τρεις συνολικά παραστάσεις: Σάββατο 6 Απριλίου, στις 8μμ και Κυριακή 7 Απριλίου, στις 2:30 και στις 7:30 μμ. Εισιτήρια ($25,$35 και $50) μπορείτε να πάρετε από τα Γραφεία της Κοιονότητας και την είσοδο του θεάτρου.

Apr 3, 2013

Ακαδημαϊκή εκδήλωση στην Ελληνική Κοινότητα Τορόντο

0 comments

Με θέμα "Το Μέλλον της Ελληνικής Παιδείας στον Καναδά: Συλλογικές Προκλήσεις και Συλλογικές Δράσεις" πραγματοποιείται σήμερα ακαδημαϊκή εκδήλωση στο Πολυμενάκειο Πολιτιστικό Κέντρο της Ελληνικής Κοινότητας Τορόντο.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της δραστήριας Συντονίστριας Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης, στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στο Τορόντο, Δέσποινας Χατζηδιάκου και παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον δεδομένου ότι για πρώτη φορά, τα τελευταία χρόνια,  θα τεθούν επί τάπητος ζητήματα που αφορούν το παρόν και το μέλλον των ελληνικών σχολείων αλλά και γενικότερα της Ελληνικής Παιδείας στον Καναδά.
Στην εκδήλωση θα μιλήσουν:
Ο καθηγητής Νέων Ελληνικών του πανεπιστημίου York, Δρ Μιχάλης Βιτόπουλος, με θέμα "Τα ελληνικά στο Πανεπιστήμιο".
O  καθηγητής του OISE/Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Τορόντο, Peter, Pericles Trifonas με θέμα « Γλώσσα, Πολιτισμός και Νέα Γενιά» και ο υποψήφιος διδάκτορας του  OISE/Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Τορόντο, Θεμιστοκλής Αραβοσιτάς, με θέμα «Η Ελληνική ως Γλώσσα Κληρονομιάς στον Καναδά του 21ου αιώνα».
Θα ακολουθήσει συζήτηση και στη συνέχεια θα προβληθεί η ταινία μικρού μήκους «Θυμός» του μαθητή  του σχολείου Αριστοτέλης-Eastern, Βασίλη Μανίκα (θα προλογίσει ο ίδιος την ταινία)  με την οποία συμμετέχει σε διαγωνισμούς του Greek American Foundation και του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδας.

Η βραδιά θα κλείσει με δεξίωση, από τους οικοδεσπότες  και συνδιοργανωτές που είναι το Γραφείο Παιδείας της Ιεράς Μητρόπολης Τορόντο (Καναδά), το Τμήμα Παιδείας της Ελληνικής Κοινότητας Τορόντο και ο Σύλλογος Ελλήνων εκπαιδευτικών Οντάριο.
Για όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να παραβρεθούν στην εκδήλωση που θα ξεκινήσει στις 7:30 μ.μ.,θα γίνει βιντεοσκόπηση του προγράμματος που θα αναρτηθεί εντός των προσεχών ημερών στο διαδίκτυο  (θα υπάρξει σχετική ανακοίνωση από το ιστολόγιο του σχολείου μας)

Apr 2, 2013

Υποδοχή του Μουσικού Σχολείου Λάρισας

0 comments


Μαθητές και εκπαιδευτικοί από τη Λάρισα στο
 Κέντρο της Κοινότητας Τορόντο  
Στο πλαίσιο επίσκεψής τους στον Καναδά, μαθητές και εκπαιδευτικοί από το Μουσικό Σχολείο Λάρισας βρέθηκαν την Τετάρτη 27 Μαρτίου στο Πολυμενάκειο Πολιτιστικό Κέντρο της Ελληνικής Κοινότητας Τορόντο. Τους υποδέχθηκαν δάσκαλοι και μαθητές του αναγνωρισμένου σχολείου «Αριστοτέλης» καθώς και του Λυκείου «Αριστοτέλης/Eastern». H συνάντηση των μαθητών από τα δυο σχολεία περιλάμβανε τη συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες. Ιδιαίτερα συγκινητικό ήταν το γεγονός ότι οι μαθητές του Λυκείου της Λάρισας διάβασαν ελληνικά παραμύθια στους μαθητές των μικρών τάξεων του δημοτικού του «Αριστοτέλη» ενώ οι ελληνοκαναδοί μαθητές τους ανταπέδωσαν με τραγούδια σχετικά με την εθνική γιορτή της 25ης Μαρτίου. Ο σύλλογος γονέων του «Αριστοτέλη» πρόσφερε λιχουδιές στους επισκέπτες και το Τμήμα Παιδείας της Κοινότητας τους χάρισε αναμνηστικά σκουφάκια για να θυμούνται το πέρασμά τους από την παροικία του Τορόντο και να προστατευτούν από τις  ψυχρές  και ασυνήθιστες για εκείνους καιρικές συνθήκες του Καναδά. 
Οι Λαρισαίοι μαθητές συνομιλούν με τους
μικρούς μαθητές του "Αριστοτέλη"
Στη σύντομη παραμονή τους στο Τορόντο, οι μαθητές της Λάρισας εκτός των ελληνικών σχολείων επισκέφτηκαν αξιοθέατα της πόλης , παρακολούθησαν θεατρική παράσταση και δεν έχασαν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά τους καταρράκτες του Νιαγάρα, πριν αναχωρήσουν για τον επόμενο  προορισμό τους, το Μόντρεαλ. Μετά την επιστροφή των μαθητών στην Ελλάδα θα υπάρξει επικοινωνία μεταξύ των δυο σχολείων με στόχο την ανταλλαγή/αμοιβαία επίσκεψη μαθητών και τη συνεργασία τους σε εκπαιδευτικό και πολιτισμικό επίπεδο.
Σημειώνουμε πως η εκπαιδευτική εκδρομή αντιπροσωπείας του Μουσικού Σχολείου Λάρισας στον Καναδά, έγινε μέσα από ένα πρόγραμμα με θέμα τις πανανθρώπινες αξίες ειρήνη, αγάπη,  αποδοχή, αλτρουισμός, περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, όπως διατυπώνονται στην  Χάρτα των Ηνωμένων Εθνών, χρησιμοποιώντας σαν βοηθητικό υλικό το βιβλίο «Aν ο κόσμος ήταν ένα χωριό» του Καναδού συγγραφέα David J. Smith.

Μαθητές των δυο σχολείων γνωρίζονται και συζητούν

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ:
 «Αν ο κόσμος ήταν ένα μικρό χωριό»
 
Το βιβλίο "Αν ο κόσμος ήταν ένα χωριό" μας διδάσκει σχετικά με την θέση μας μέσα στον κόσμο και το πώς να γίνουμε υπεύθυνα μέλη της δικιάς μας αλλά και της παγκόσμιας κοινότητας.
Μας καλεί να φανταστούμε τον κόσμο μας σαν ένα παγκόσμιο χωριό των 100 ατόμων. Κάθε άτομο εκπροσωπεί 64 εκατομμύρια ανθρώπους. Αυτό μας επιτρέπει να αποκτήσουμε
  κάποιες ενδιαφέρουσες ιδέες για την τη ζωή των άλλων κατοίκων της γης μας με έναν πιο κατανοητό τρόπο. Η ενασχόληση με ένα παγκόσμιο χωριό των 100 και όχι ένα παγκόσμιο κόσμο δισεκατομμυρίων κάνει τα πάντα πιο προσιτά και κατανοητά.

Το Project στο οποίο εργάζονται οι μαθητές του μουσικού σχολείου Λάρισας, έχει στόχο να ανακαλύψουν οι μαθητές, πως και με ποιους μοιραζόμαστε τον κόσμο μας. Να τους παρακινήσει ώστε να ενημερωθούν, να ευαισθητοποιηθούν και να αποκτήσουν κριτική σκέψη πάνω στην ιδέα ενός κόσμου που λειτουργεί σαν ένα αλληλένδετο σύνολο.
Η συλλογή πληροφοριών των μαθητών μελλοντικών ενεργών πολιτών  θα βοηθήσει τα παιδιά να ανακαλύψουν πώς λειτουργεί ο κόσμος μας, το ρόλο των κρατών και των διεθνών συνεργασιών στην αντιμετώπιση των παγκοσμίων προβλημάτων.
Να εντοπίσουν σημαντικά παγκόσμια ζητήματα και την αλληλεξάρτηση μεταξύ τους.  Να αποκτήσουν οι μαθητές δεξιότητες για κοινωνική δράση. Είναι σημαντικό να συμμετέχουμε όλοι στην αντιμετώπιση των προβλημάτων  να «χτίσουμε» τον πολίτη του κόσμου.
Για καλύτερη κατανόηση και εμπέδωση του θέματος οι μαθητές του μουσικού σχολείου Λάρισας, ανέπτυξαν σύγχρονη και ασύγχρονη συνεργασία και επικοινωνία με σχολεία της Αφρικής (Saheti, Νότια Αφρική)  και της Αμερικής ( Νέα Υόρκη, Τορόντο, Μόντρεαλ) ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα  να γνωριστούν και να μιλήσουν με συνομηλίκους τους από άλλες ηπείρους.