Apr 29, 2011

Αγαπημένες ταινίες μαθητών

0 comments
Μαθητές της 12ης τάξης του σχολείου Eastern-Αριστοτέλης, μας παρουσιάζουν την αγαπημένη τους κινηματογραφική ταινία:


Τίτλος:  “Hangover
Ηθοποιοί: Ζακ Γαλυφιανάκης
Κατηγορία: κωμωδία
Υπόθεση: Η ταινία  Hangover  είναι η καλύτερη ταινία που έχω δει. Είναι για τέσσερις άντρες που πάνε στο Las Vegas, γιατί παντρεύεται ο ένας και πάνε μια μέρα πριν από το γάμο. Ο Ζακ Γαλυφιανάκης είναι ο αδελφός της νύφης και είναι ο πιο αστείος από όλους. Όταν έφτασαν στο ξενοδοχείο πήγαν στα δωμάτια τους και ήπιαν πολλά ποτά. Μέθυσαν και δεν ξέρανε τι κάνανε. Το επόμενο πρωί, όταν ξύπνησαν και είδαν το δωμάτιο τους χάλια, πήγαν όπου μπορούσαν για να θυμηθούν τι κάνανε το προηγούμενο βράδυ.

Η γνώμη μου: Νομίζω οτι το είναι πολύ καλή κωμωδία από την αρχή μέχρι το τέλος. Δεν μπορούσα να σταματήσω να γελάω και δεν μπορώ να περιμένω μέχρι να βγει το Hangover 2.


ΖΩΗ ΜΟΣΧΟΝΑ




Τίτλος: “Anger Management


Ηθοποιοί: Τζακ Νίκολσον, Άνταμ Σάντλερ
Κατηγορία: κωμωδία
Υπόθεση : Ένας άνθρωπος ο οποίος επιτέθηκε σε μια αεροσυνοδό πηγαίνει στο γιατρό για να κάνει μια θεραπεία και να μάθει πώς να ελέγχει το θυμό του. Ο ψυχίατρος του λέει σα μέρος της θεραπείας, να κάνει πράγματα που είναι τρελά και μερικές φορές δεν είναι σωστά. Π.χ. να μιλήσει με έναν άντρα που μοιάζει με γυναίκα ή να παλέψει με έναν μοναχό. Αν δεν τα κάνει αυτά,σα θεραπεία, θα πάει στη φυλακή επειδή χτύπησε την αεροσυνοδό.
Στο τέλος της θεραπείας και μετά από πολλές αστείες καταστάσεις οι δύο άντρες γίνονται φίλοι και ο ήρωας σταματά τη θεραπεία.
Στο φιλμ τα ονόματά των δυο πρωταγωνιστών  είναι : David Buznic  και Buddy Riddell.

Η γνώμη μου: Μου άρεσε πολύ η ταινία γιατί είναι τελείως αστεία. Ο Τζακ Νίκολσον έπαιξε πολύ καλά στο φιλμ και ο Άνταμ Σάντλερ είναι τελείως τρελός προς το τέλος της ταινίας. Μου άρεσε που στο τέλος μπορούσε να λύνει τα προβλήματά του χωρίς να θυμώνει και παντρεύεται και τη φιλενάδα του.


ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΖΑΜΠΑΖΗΣ



Apr 23, 2011

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

0 comments

Οδηγίες για αρνί στη σούβλα

0 comments
Το  Πάσχα για τους Έλληνες είναι απόλυτα συνδεδεμένο με το σούβλισμα του αρνιού. Πρόκειται για ένα πανάρχαιο έθιμο που δίνει ιδαίτερο χρώμα και ατμόσφαιρα τελετουργίας στο πασχαλινό τραπέζι.
Ωστόσο τι γίνεται αν κανείς στην παρέα δε γνωρίζει τα μυστικά της σούβλας;
Μόλις ανακαλύψατε άλλη μια από τις μεγάλες "χρησιμότητες" του παππού!

Α. Καταρχήν διαβάστε με προσοχή τις οδηγίες που ακολουθούν:

AΡΝΙ ΣΤΗ ΣΟΥΒΛΑ- ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ (Από το Greekcook.gr)
Προειδοποίηση: Μπορεί η προετοιμασία του αρνιού να σας φανεί εύκολη, το ψήσιμο όμως στη σούβλα είναι πραγματικά δύσκολο και κουραστικό. Θα χρειαστείτε οπωσδήποτε κάποιον έμπειρο στο ψήσιμο ή κάποιον που το'χει ξανακάνει τουλάχιστον μια φορά. Διαφορετικά το αρνί σας κινδυνεύει να ψηθεί απ'έξω αλλά από μέσα να μείνει άψητο και να πάει χαμένος ο κόπος σας.
Υλικά
  • 1 αρνί γύρω στα 8-12 κιλά (εξαρτάται από το πόσα άτομα θα είστε, υπολογίστε ότι το αρνί στο ψήσιμο θα μαζέψει πολύ)
  • 1 χούφτα αλάτι και πιπέρι
  • σπάγκο για ράψιμο ή λεπτό σύρμα
  • μια χοντρή βελόνα
Εκτέλεση
Οταν αγοράζετε το αρνί, είναι σκισμένο από την κάτω του πλευρά. Μην περιμένετε να βρείτε τα εντόσθια του μέσα όπως παλιά, αν τα θέλετε θα πρέπει να τα πάρετε ξεχωριστά (δεν ξέρω τι επιτρέπεται πια με τη νέα νομοθεσία περί κοκορετσσίου, εντέρων κλπ.)
Το αρνί δε θα χρειαστεί πλύσιμο, εκτός και αν έχει αίματα, οπότε τότε καθαρίστε το.
  • Σουβλίζετε το αρνί από την ουρά και σπρώχνετε για να βγει η σούβλα από το κεντρο του κεφαλιού.
  • Αλατοπιπερώνετε το αρνί από την εσωτερική πλευρά του. Μπορείτε να βάλετε ελάχιστο λάδι στο χέρι (ή σε ένα πινέλο κουζίνας) και να αλείψετε εξωτερικά το αρνί ώστε να κολλήσει επάνω στο αρνί το αλάτι. Μετά αλατοπιπερώνετε και εξωτερικά (στις πλάτες, λαιμό, πόδια).
  • Το ράβετε στο άνοιγμα με μια βελόνα με κλωστή ή με σύρμα λεπτό. Αυτό γίνεται για να μη τρέχει το ξύγκι κατά το ψήσιμο, κατά τα άλλα θα μπορούσε να μείνει και ανοιχτό.
    Το σούβλισμα και το αλατοπιπέρωμα γίνονται από το προηγούμενο βράδυ.
  • Την Κυριακή του Πάσχα, πρωΐ-πρωΐ, ετοιμάζετε τη φωτιά (φτιάχνετε ένα λάκο με κάρβουνα στο μήκος του αρνιού και πλάτος ανάλογα με το πόσα αρνιά θα ψήσετε). Καλό είναι να έχετε και παρέα στο ψήσιμο. 
    Η φωτιά πρέπει να είναι πολύ χαμηλή. Για να ψηθεί το αρνί θέλει 2-3 ώρες ανάλογα με τη φωτιά που έχετε. Στην αρχή θέλει γρήγορο γύρισμα, βοηθά να μην "αρπάξει" το αρνί, να μην καεί δηλαδή.
     
    Το ψήσιμο του αρνιού θέλει υπομονή. Μην βιάζεστε να το ψήσετε, θέλει να το βάλετε ψηλά σε ύψος και σε χαμηλή φωτιά. Αν το βάλετε χαμηλά (κοντά στη φωτιά), θα ψηθεί πιο γρήγορα αλλά μπορεί να το κάψετε.
  • Σημαντικό ρόλο στη γεύση παίζει το αλατοπίπερο και πόσο θα βάλετε (ανάλογα το πόσο αλμυρό το θέλετε). 
Σημείωση: Οσοι βρίσκουν ανυπόφορο το ψήσιμο μπροστά στη φωτιά, μπορούν να αγοράσουν ένα αυτόματο μηχανάκι που πατάς το κουμπί και γυρίζει μόνο του το αρνί. Το πρόβλημα είναι ότι μπορεί να πάθει κάποια εμπλοκή και να μείνετε ξεκρέμαστοι.
Συμβουλή: Κάντε το Πάσχα αυτό να σας μείνει αξέχαστο. Ψήστε το δικό σας αρνί στην αυλή/μπροστά στο δρόμο του σπιτιού σας, φωνάξτε φίλους/γείτονες, βάλτε μουσική, κεράστε τους περαστικούς ένα κρασάκι.
Και επειδή το αρνί αργεί να γίνει, έχετε πολεμοφόδια σε ένα τραπεζάκι: Κόκκινα αβγά για τσούγκρισμα, συκωτάκια τηγανητά, κουλουράκια, καμιά σαλατούλα, κρασί.



Β. ΒΛΕΠΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ

Αν εξακολουθείτε να έχετε απορίες ή είστε οπτικοί τύποι (μαθαίνετε βλέποντας), τότε
παρακολουθήστε με προσοχή τις οδηγίες που ακολουθούν.
Το μουστάκι ενός από τους κυρίους που συμμετέχουν στην επίδειξη αποτελεί εγγύηση για την εγκυρότητα των πληροφοριών...



Apr 18, 2011

Η Υφυπουργός Παιδείας της Ελλάδας στον "Αριστοτέλη"

0 comments

Η υφυπουργός Παιδείας με τη Συντονίστρια Εκπαίδευσης και το διευθυντή  στην 9η τάξη του GS Henry
 Με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς του σχολείου μας συναντήθηκε το περασμένο Σάββατο 16 Απριλίου η κα Εύη Χριστοφιλοπούλου, στο πλαίσιο επίσκεψής της στο Τορόντο. Η υφυπουργός συνάντησε το διευθυντή, Σταύρο Ναξάκη και μπήκε σε τάξεις του σχολείου Αριστοτέλης -George S Henry. Ενημερώθηκε από το διευθυντή του Γραφείου Παιδείας, Θέμη Αραβοσιτά για το πρόγραμμα credit και τις προσπάθειες που καταβάλλει η Ελληνική Κοινότητα Τορόντο για τη συνεχή του αναβάθμιση και επέκταση ώστε να υποδέχεται όσο το δυνατό περισσότερους μαθητές ελληνικής καταγωγής (και άλλων εθνοτικών κοινοτήτων) που επιθυμούν τη συστηματική εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας στα πλαίσια του καναδικού εκπαιδευτικού συστήματος ( Γ'Γυμνασίου- Γ' Λυκείου).

H κα Χριστοφιλοπούλου με εκπροσώπους της ελληνοκαναδικής εκπαιδευτικής κοινότητας
Ανάμεσά τους οι καθηγήτριές μας Ελένη Κουρέση, Μαρία Αγγελή και Μάγδα Σιγάλα.



















Η κα Χριστοφιλοπούλου έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για το πρόγραμμα, μίλησε με μαθητές και καθηγητές του Αριστοτέλη καθώς και με την εκπρόσωπο των Συλλόγου Γονέων, Φαίη Σερέτη και υποσχέθηκε ότι η ελληνική πολιτεία θα συνεχίσει να υποστηρίζει με ειδικευμένους εκπαιδευτικούς, διδακτικό υλικό και τεχνογνωσία, τις προσπάθειες των Ελλήνων του Καναδά και όλης της διασποράς, να διατηρήσουν τους δεσμούς τους με την ελληνική γλώσσα και πολιτισμική κληρονομιά.

Η τάξη του Π. Ρουσιάνου, υποδέχεται την Υφυποuργό Παιδείας στο σχολείο μας.

( Περισσότερα για την επίσκεψη της κας Εύης Χριστοφιλοπούλου στο Τορόντο, στην ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

Apr 17, 2011

ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ 2011- Summer School in Kalamata 2011

0 comments
Ελληνικό Σχολείο για νέους ομογενείς (18-24 ετών) και για Δασκάλους Ελληνικών

11 Ιουλίου – 5 Αυγούστου

Οργανωτικοί Φορείς: Παμμεσσηνιακή Ομοσπονδία Αμερικής και Καναδά, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΕΙ Καλαμάτας και Δήμος Καλαμάτας

• Σχολικό Πρόγραμμα ενός μηνός όπου οι συμμετέχοντες μαθαίνουν ελληνική ιστορία, κουλτούρα και πολιτισμό, και παρακολουθούν μαθήματα ελληνικής γλώσσας

• Το πρόγραμμα περιλαμβάνει: Διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε δύο επίπεδα (αρχαρίων και προχωρημένων), εκπαιδευτικές επισκέψεις στην Αρχαία Ολυμπία, στις Μυκήνες, στο Θέατρο της Επιδαύρου (παρακολούθηση αρχαίου έργου), στην Αρχαία Μεσσήνη, στο Μυστρά, στο Μουσείο της Ακρόπολης, στη Μάνη, στον Ταΰγετο και στην ιστορική και γραφική Πύλο

Απολαύστε τη Μεσσηνία και την όμορφη πόλη της Καλαμάτας

Μάθε, απόλαυσε και γίνε πρεσβευτής του Ελληνισμού!

Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων είναι

η 28η Απριλίου 2011

(Θα πρέπει να είσαστε ελληνικής καταγωγής για να κάνετε αίτηση)

Visit www.pan-messinian.com to obtain an application

Τηλεφωνήστε στον: Θεόδωρο Τζαλαλή (905-764-0342) ή

στην Gina Χρέππας (416-459-7288)


Summer School in Kalamata 2011



Hellenic School for Youth of Hellenic Descent (18 to 24 years old) and Greek Teachers


July 11th – August 5th


Organized by the Panmessenian Federation of USA and Canada, the University of Peloponnese, the TEI Kalamatas and the Municipality of Kalamata


• A one-month summer school program where participants learn about Hellenic history, culture, civilization and study the Greek language



 The program includes: Greek Language lessons at two levels (beginners and advanced), educational visits to Ancient Olympia, Mycenae, the Theatre of Epidaurus (to watch a play), Ancient Messene, Mani, Mystra, Acropolis Museum, Mount Taygetos and the historic and picturesque town of Pylos


Experience to the fullest the Province of Messenia and the beautiful city of Kalamata


Learn, enjoy and become an ambassador of Hellenism!


Submit an application by April 28th, 2011


(You must be of Hellenic descent to apply)


Visit www.pan-messinian.com to obtain an application


Call: Theodore Tzalalis (905-764-0342) or


Gina Chreppas (416-459-7288)

ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΝΙΚΟ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ

0 comments
Λίγες μέρες μετά το θάνατο  του Μανώλη Ρασούλη, ένας ακόμη σημαντικός Έλληνας μουσικός, ο Νίκος Παπάζογλου, έφυγε από τη ζωή στα 63 του χρόνια, αφού έδωσε σκληρή μάχη με τον καρκίνο.
Ερμηνευτής και τραγουδοποιός λαϊκός, παραδοσιακός, έντεχνος, ροκ, ρεμπέτης...
Πρόκειται για έναν καλλιτέχνη με ιδαίτερο στιλ και μια σημαντική διαδρομή στο ελληνικό μουσικό στερέωμα. Ακούγοντάς τον όσο μακριά κι αν βρίσκεσαι  από την πατρίδα τη νιώθεις εκεί που πραγματικά βρίσκεται...στην καρδιά.
Φεύγοντας, ο Νίκος Παπάζογλου αφήνει πίσω του, σε όλους τους Έλληνες και τους λάτρεις της ποιοτικής μουσικής,  μια κληρονομιά από σπουδαία τραγούδια  που δεν θα ξεχαστούν ποτέ!



ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ-ΑUGUST

Στίχοι-Lyrics: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική-
Music: Νίκος Παπάζογλου
 
Μα γιατί το τραγούδι να 'ναι λυπητερόμε μιας θαρρείς κι απ' την καρδιά μου ξέκοψε
κι αυτή τη στιγμή που πλημμυρίζω χαρά ανέβηκε ως τα χείλη μου και με 'πνιξε
φυλάξου για το τέλος θα μου πεις


Why does the song have to be sad, suddenly, as if cut from my heart?
And [why], at this moment, when my joy is flooding, [must it] rise to my lips and choke me?
"Beware the ending...", you'll say to me.


Σ' αγαπάω μα δεν έχω μιλιά να στο πω κι αυτό είναι ένας καημός αβάσταχτος
λιώνω στον πόνο γιατί νιώθω κι εγώ ο δρόμος που τραβάμε είναι αδιάβατος
κουράγιο θα περάσει θα μου πεις

I love you, but I have no speech to says so to you, and that is unbearable pain.
I am melting in pain because I too do feel that the road we are taking cannot be gone.
«Courage, it'll pass...», you'll say to me.

Πώς μπορώ να ξεχάσω τα λυτά της μαλλιά, την άμμο που σαν καταρράχτης έλουζε
καθώς έσκυβε πάνω μου χιλιάδες φιλιά διαμάντια που απλόχερα μου χάριζε
θα πάω κι ας μου βγει και σε κακό

How can I forget? Her unbound hair...The sand falling like a cascade
as she was bending over me... The thousands of kisses,diamonds, that she was giving me with open hands...
 I shall go, and if it's bad for me, so be it.

Σε ποιαν έκσταση απάνω σε χορό μαγικό μπορεί ένα τέτοιο πλάσμα να γεννήθηκε
από ποιο μακρινό αστέρι είναι το φως που μες τα δυο της μάτια πήγε κρύφτηκε
κι εγώ ο τυχερός που το 'χει δει

From what ecstasy, what magical dance, can such a creature have been born?
From what far-away star is the light that went and hid inside her two eyes?
And me, the lucky one, who has seen it...

Μες το βλέμμα της ένας τόσο δα ουρανός αστράφτει, συννεφιάζει, αναδιπλώνεται
μα σαν πέφτει η νύχτα πλημμυρίζει με φως, φεγγάρι αυγουστιάτικο υψώνεται
και φέγγει από μέσα η φυλακή

Inside her gaze there is this heaven, lightning and clouding and widening,
but when night falls it floods with light, an August moon rises
and lights the prison from inside.


ΑΦΙΕΡΩΜΑ 


 Από τα γνήσια παιδιά της Μακεδονίας ο Νίκος Παπάζογλου, γέννημα θρέμμα Θεσσαλονίκης. Από εκεί ξεκινά τη συστηματική του απασχόληση με τη μουσική στα τέλη της δεκαετίας του '60.

Σε ένα μικρό στούντιο γράφει τα πρώτα του τραγούδια και κάποια από αυτά τραγουδιούνται από τον Πασχάλη, τον οποίο αντικατέστησε στους
OLYMPIANS για να κάνει τη στρατιωτική του θητεία!Οι αρχές της δεκαετίας του '70 τον βρίσκουν στο Aachen της Γερμανίας με το Σαλονικιώτικο συγκρότημα ZEALOT (ΖΗΛΩΤΗΣ). Κάνει προσπάθειες να προωθήσει τη δουλειά του στον ευρωπαϊκό χώρο και ηχογραφεί κάποια κομμάτια στο Μιλάνο.

 Επιστρέφει στα πάτρια εδάφη το 1976. Το 1977 συμμετέχει στην παράσταση "Αχαρνής ο Αριστοφάνης που γύρισε από τα θυμαράκια", γεγονός που τον φέρνει σε επαφή με τους Διονύση Σαββόπουλο και Μανώλη Ρασούλη. Με αφορμή αυτή την παράσταση κυκλοφορεί ο ομώτιτλος δίσκος στον οποίο επίσης συμμετείχε.

Δυο χρόνια μετά, οι τρεις τους και ο Νίκος Ξυδάκης δημιουργούν αυτό που έμελλε να αφήσει σφραγίδα στη νεοελληνική μουσική σκηνή, το δίσκο "Η εκδίκηση της Γυφτιάς" με την χαμογελαστή εικόνα του Νίκου σε πρώτο πλάνο.

 "Τρελλή κι αδέσποτη", "Κανείς εδώ δεν τραγουδά" και άλλα έντεκα κομμάτια που αγαπήθηκαν και τραγουδήθηκαν όσο λίγα.


Έχει ήδη με προσωπική εργασία και μεράκι "οικοδομήσει" το στούντιο του στην Κάτω Τούμπα, το γνωστό ΑΓΡΟΤΙΚΟΝ το οποίο γίνεται γι' αυτόν εργαλείο δημιουργίας μερικών από τα καλύτερα τραγούδια της τελευταίας εικοσαετίας στην Ελλάδα.

Έπεται λοιπόν συνέχεια, το 1979 με το "ΔΗΘΕΝ" των Ξυδάκη - Ρασούλη, στο οποίο τραγουδά μαζί με τον Δημήτρη Κοντογιάννη και τη Σοφία Διαμαντή.

Το 1983 πραγματοποιεί μερικές εμφανίσεις στο ΖΟΟΜ στην Αθήνα με την "Ταχεία Θεσσαλονίκης" που δεν είχαν την αναμενόμενη από το κοινό ανταπόκριση.





Την ίδια χρονιά συγκεντρώνει ότι είχε βγάλει από το πλούσιο υλικό της ψυχή του σε μελωδία με στίχο στο γνωστό σε όλους μας δίσκο "ΧΑΡΑΤΣΙ". Με αυτή τη δουλειά δεν κάνει απλά μια ακόμα έκπληξη αλλά σφραγίζει την ελληνική μουσική των νεότερων χρόνων. Δίσκος σταθμός, "επηρεάζει" αρκετούς νεότερους τραγουδοποιούς και σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους που κυκλοφορεί ο Παπάζογλου αργότερα, δημιουργείται η "σχολή της Σαλλονίκης", το "ρεύμα Παπάζογλου"... Ο χαρακτηρισμός αφορά καλλιτέχνες που ακολουθούν τα χνάρια του και διδάσκονται από το ύφος του.

Στο "ΧΑΡΑΤΣΙ" ο Νίκος παντρεύει τη ροκιά με το "αχ", το μπαγλαμαδάκι με την ηλεκτρική κιθάρα και το τσέλο με το μπουζούκι σε ένα εκπληκτικό άκουσμα, αποδεικνύοντας πως ότι είναι γνήσιο δεν έχει όρια και κανονισμούς.



Στο εσωτερικό αυτής της δουλειάς ο ίδιος σημειώνει:

"Η μουσική μας παιδεία, αν μπορεί να ονομαστεί έτσι, είναι ένας κυκεώνας και φαίνεται αυτό στη μουσική που συνθέτουμε, φαίνεται και στις επιλογές μας όταν η ανάγκη και η ευκολία μας θέτουν μπροστά σε εκβιαστικά διλήμματα, οπόταν και αναγκαζόμαστε να πάρουμε θέση. Πάντως όποια απόφαση και να πάρουμε, προδίδουμε ένα κομμάτι του εαυτού μας, γιατί τα ετερόκλητα μας συνιστούν. Η αγάπη είναι ισχυρότερο πράγμα από τη διαφορά, το ζήτημα είναι να συγκεράσουμε τις μουσικές μας αντιθέσεις, που είναι και οι δικές μας αντιθέσεις, σ' ένα μεικτό και νόμιμο μουσικό είδος".

Το μήνυμα του Νίκου βρήκε χιλιάδες αποδέκτες, αν κρίνει κανείς το γεγονός ότι εκτός από την αρχική κυκλοφορία του, επανακυκλοφορεί στην αγορά (
cd) το 1988 και το 1996!

 Είκοσι χρόνια μετά και το κλασσικό τραγούδι "ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ" στάζει μέλι, αγαπιέται, σκούπιζει δακρυσμένα μάγουλα και σιγοτραγουδιέται ακόμα με το ίδιο πάθος.




Όπως επίσης ο "Υδροχόος", "Λεμόνι στην πορτοκαλιά" του Μανώλη Ρασούλη και της Βάσως Αλαγιάννη, το "Χαράτσι" του Σιμώτα (στίχος) και τα "Καρυάτιδα", "Στάλα-στάλα", "Με το τραγούδι", "Ευχή", "Χθες βράδυ", "Πέρασα έτσι", "Χτυπάει τηλέφωνο".



Εκτός όμως από τις προσωπικές του δουλειές, τον συναντάμε στη "Ρεζέρβα" (1984) και στο "Ζήτω το ελληνικό τραγούδι" (1986) του Σαββόπουλου. Επίσης στο "Πότε Βούδας πότε Κούδας" δίσκος του Μ. Ρασούλη (1986) όπου τραγουδά το ομότιτλο κομμάτι. Αλλά και στο "Σείριο υπάρχουνε παιδιά" του Χατζιδάκη το 1988.
Στο δίσκο "Ολοι δικοί μας είμαστε" με τους Μ. Ρασούλη, Χ. Νικολόπουλο και Π. Τερζή και στο "Σκόρπια 1" του Μ. Ρασούλη με τη Γλυκερία.




Παράλληλα κυκλοφορούν και οι δικοί του δίσκοι "ΜΕΣΩ ΝΕΦΩΝ" το 1986 και "ΣΥΝΕΡΓΑ" το 1991. Την ίδια χρονιά 30 Σεπτέμβρη 1991 ηχογραφεί και κυκλοφορεί την "ΕΠΙΤΟΠΙΟΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ" από το θέατρο του Λυκαβηττού.

Διαχρονικές σιωπηλές επιτυχίες, τα τραγούδια των δίσκων του, "Ένα κι ένα", "Ο μοναχός ο άνθρωπος", "Στη ρωγμή του χρόνου", "Φύσηξε ο Βαρδάρης", "Καλημέρα", "Είναι αργά", "Απόψε σιωπηλοί", "Δεν είμαι ποιητής", "Νυκτερινό Α' και Β'", "Όμως εγώ", "Μάτια μου" και τόσες άλλες.






Το 1995 κυκλοφορεί το "ΟΤΑΝ ΚΥΝΔΥΝΕΥΕΙΣ ΠΑΙΞΕ ΤΗΝ ΠΟΥΡΟΥΔΑ" (πουρούδα: στα κυπριακά το κλάξον του ποδηλάτου).

Όλες οι δουλειές του έχουν ηχογραφηθεί στο ΑΓΡΟΤΙΚΟΝ με την ετικέτα "Στρόγγυλοι δίσκοι".

Άξιες αναφοράς είναι και οι συνεργασίες του (στις περισσότερες είχε την επιμέλεια) με το Μανώλη Λιδάκη, τη Γλυκερία, τη Χορωδία Αιγαίου, τη Σαραγούδα Γιασεμή, τους Παλαιολόγους, το Λουδοβίκο των Ανωγείων, τη Νένα Βενετσάνου, τη Λιζέτα Καλημέρη, την Κατερίνα Σιαπάντα, τη Όλγα Δεραινίτη κ.α.
Ο Νίκος στηρίζει τη μουσική με το δικό του τρόπο, δίνοντας ευκαιρίες σε καλλιτεχνικά διαμάντια σαν τον Σωκράτη Μάλαμα, τον Θανάση Παπακωνσταντίνου, τις Μικρές Περιπλανήσεις, τον Ορφέα Περίδη, τη Μελίνα Κανά και αρκετούς άλλους.
 

Η λεγόμενη «σχολή θεσσαλονίκης» είναι ουσιαστικά η «σχολή Παπάζογλου». Εκείνος άνοιξε το δρόμο, για να ακολουθήσουν όλοι οι υπόλοιποι. Κανείς δεν ξέρει τι μέλλον θα είχαν ο Σωκράτης Μάλαμας, ο Ορφέας Περίδης, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, οι Μικρές Περιπλανήσεις, ο Γιάννης Μήτσης, η Μελίνα Κανά και τόσοι άλλοι, αν δεν τολμούσε πρώτος ο Παπάζογλου.

Του ανωτέρω απόδειξη είναι οι δίσκοι "ΑΓΡΥΠΝΙΑ", "Η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΑΜΜΟΥ", "Ο ΧΑΣΟΜΕΡΗΣ", "ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΥΝΕΝΤΗ", "ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ", "ΝΥΧΤΕΣ ΜΑΓΙΚΕΣ"...



Όλα αυτά τα χρόνια, υποστηρίζει τις μουσικές του δημιουργίες με ένα τρόπο που άλλοι καλλιτέχνες δε θα τολμούσαν φοβούμενοι το ρίσκο.

Τα καλοκαίρια μαζί με τους συνεργάτες του, το γκρουπ "Λοξή Φάλαγγα" οργώνει την Ελλάδα δίνοντας συναυλίες. Συνήθως επισκέπτεται ξεχασμένες από τους πολλούς περιοχές, δίνοντας τη δυνατότητα για πραγματική διασκέδαση σε ανθρώπους που ζουν μακριά από τις μεγαλουπόλεις. Το αποτέλεσμα των εμφανίσεων είναι πάντα το ίδιο. Σε όποιο χώρο και αν επιλέξει να εμφανιστεί δημιουργείται το αδιαχώρητο και ο κόσμος δείχνει την αγάπη του για το γνήσιο τραγούδι.



Αποφεύγει να εμφανίζεται στην τηλεόραση και δεν δίνει συνεντεύξεις χωρίς ουσιαστικό λόγο. Λίγοι καλλιτέχνες δείχνουν στη μουσική το σεβασμό με τον οποίο εκφράζεται ο Παπάζογλου. Ψύχραιμη, ήρεμη και ουσιώδης προσωπικότητα, πρότυπο και δάσκαλος (χαρακτηρισμούς τους οποίους ο ίδιος δεν πολυσυμπαθεί) για πολλούς νεότερους που θέλησαν να βαδίσουν στα χνάρια του.

Η φωνή του είναι προικισμένη με ιδιαίτερη χαρακτηριστική χροιά. Βαθύς λυγμός το άκουσμά της, τραγουδοποιός που νιώθει ό,τι με μελωδία ξεστομίζει. Η πορεία και το ύφος του πιστοποιούν όχι απλά τη γνησιότητά του, αλλα μας μαθαίνουν πως τα τραγούδια που είναι αληθινά, αγγίζουν την ψυχή μας χωρίς επεξεργασία και υστερίες.

Μέχρι σήμερα ζούσε έξω από τη Θεσσαλονίκη, σε ένα μεγάλο κτήμα κάπου ανάμεσα στο Πανόραμα και τη Θέρμη, με τη γυναίκα του και τα δύο του παιδιά. Μιλούσε με τα άλογά του, φρόντιζε τα λουλούδια του και κατέγραφε όπου πάει παραδοσιακά τραγούδια. Έπινε μόνο με καλούς φίλους,
  έγραφε τραγούδια που μιλάνε για πράγματα απλά και αληθινά που αφορούν όλους μας. Αποχωριζόταν την πόλη του μονάχα όταν συνοδοιπορεί με τη "Λοξή Φάλαγγα" για να μας χαρίζει τις καλοκαιρινές ανά την Ελλάδα συναυλίες του.


ΑΧ ΕΛΛΑΔΑ



Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Μουσική:
 Βάσω Αλαγιάννη
Πρώτη εκτέλεση:
 Νίκος Παπάζογλου

Χαρά στον Έλληνα που ελληνοξεχνά και στο Σικάγο μέσα ζει στη λευτεριά εκείνος που δεν ξέρει και δεν αγαπά σάμπως φταις κι εσύ καημένη
 και στην Αθήνα μέσα ζει στη ξενιτιά

Αχ Ελλάδα σ' αγαπώ
  και βαθιά σ' ευχαριστώ γιατί μ' έμαθες και ξέρω
ν' ανασαίνω όπου βρεθώ, να πεθαίνω όπου πατώ και να μην σε υποφέρω

Αχ Ελλάδα θα στο πω,πριν λαλήσεις πετεινό δεκατρείς φορές μ' αρνιέσαι
μ' εκβιάζεις μου κολλάς, σαν το νόθο με πετάςμα κι απάνω μου κρεμιέσαι

Η πιο γλυκιά πατρίδα
  είναι η καρδιά ,Οδυσσέα γύρνα κοντά μου
που τ' άγια χώματα της
 πόνος και χαρά

Κάθε ένας είναι ένας
  που σύνορο πονά κι εγώ είμαι ένας κανένας 
που σας σεργιανά.





ENA  KI ENA
(Στίχοι: Μανόλης Ρασούλης)

Ένα κι ένα κάνουν δύο λένε μες στο καφενείο 
Μα εγώ, εγώ με σένα, ένα κι ένα κάνουν ένα
 

Ένα κι ένα κάνουν δύο λένε στο μηχανουργείο
 
Μα εγώ, εγώ με σένα...Θεέ μου γίνομαι κανένα
 

Ένα κι ένα κάνουν δύο, λένε μέσα στο κουρείο
 
Μα μετά τον Ησαΐα,ένα κι ένα κάνουν τρία.




Πηγή: zougla.gr

Apr 16, 2011

«Εκπαιδεύοντας το Λόρδο Έλγιν»

0 comments


Το Τμήμα Παιδείας της Ελληνικής Κοινότητας με την υποστήριξη της Παμμακεδονικής Ένωσης, του Συλλόγου Θεσσαλονικέων και της Ελληνοκαναδικής εταιρείας Schetchley Cleaners, έφερε τον ελληνικό πολιτισμό μέσα στα καναδικά σχολεία.
Ανταποκρινόμενοι σε αίτημα του δημόσιου σχολείου «Λόρδος Έλγιν» στο Ajax του Οντάριο, και στα πλαίσια Ημέρας Πολυπολιτισμού, οι εκπαιδευτικοί της Ελληνικής Κοινότητας ετοίμασαν και παρουσίασαν ένα πρόγραμμα το οποίο προέβαλε την Ελλάδα και τον πολιτισμό της σε Καναδούς μαθητές ηλικίας 6-15 ετών.




Η παρουσίαση, για την οποία δούλεψαν συστηματικά δάσκαλοι και εθελοντές του Γραφείου Παιδείας της ΕΚΤ, περιλάμβανε μαθήματα ελληνικής γλώσσας (αλφάβητο, λέξεις και αριθμούς) , προβολή βίντεο και εικόνων από την Ελλάδα, παρουσίαση ελληνικών παραδοσιακών χορών, μουσικής, ειδών λαϊκής τέχνης και ελληνικών τροφίμων τα οποία είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν και να απολαύσουν εκατοντάδες μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί.



Ιδαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι μέσα από την ελληνική ιστορία και μυθολογία οι εκπαιδευτικοί της Ελληνικής Κοινότητας δίδαξαν στους μαθητές του καναδικού σχολείου πώς η πόλη τους και το όνομα του σχολείου τους συνδέεται με την Ελλάδα και τον πολιτισμό της. Με μεγάλο ενδιαφέρον οι μαθητές αλλά και οι δάσκαλοί του «Λόρδου Έλγιν» έμαθαν για τα γλυπτά του Παρθενώνα ( τα «Ελγίνεια») και την εκστρατεία που γίνεται για την επιστροφή τους στην Αθήνα. Επίσης άκουσαν από τους Έλληνες εκπαιδευτικούς , για πρώτη φορά, ότι το Ajax πήρε το όνομά του από τον Αίαντα έναν από τους ήρωες του Τρωικού πολέμου.




Την παρουσίαση, που για το Τμήμα Παιδείας της Ελληνικής Κοινότητας ήταν μια πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος προβολής του ελληνικού πολιτισμού σε καναδικά σχολεία, έκαναν οι:
Δάφνη Βλάσση, Θέμης Αραβοσιτάς, Μάγδα Σιγάλα, Benjamin Crotty, Μιχάλης Στελλάτος, Τιμολέων Πράττας και Μαρία Ματθαίου. Παρούσα στο καναδικό σχολείο ήταν και η ΕΡΤ δια του ανταποκριτή της στο Τορόντο Τάκη Γαλιάτσου, που βιντεοσκόπησε την παρουσίαση και μίλησε με Καναδούς εκπαιδευτικούς και μαθητές για την «Ελληνική τους εμπειρία».

Apr 9, 2011

Διάλεξη του καθηγητή Michael Herzfeld στο Τορόντο

2 comments
O καθηγητής Michael Herzfeld.
'Aριστος γνώστης της Ελληνικής Γλώσσας, Ιστορίας και Πολιτισμού
Ο διεθνούς φήμης ανθρωπολόγος του πανεπιστημίου Harvard, Michael Herzfeld, βρέθηκε την Πέμπτη 7 Απριλίου στο Τορόντο για να δώσει μια διάλεξη ελληνικού ενδιαφέροντος. Προσκεκλημένος του καθηγητή Σάκη Γκέκα - της έδρας  Νεοελληνικής Ιστορίας και Ελληνικών Σπουδών, που λειτουργεί στο Πανεπιστήμιο  του York με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ελληνικής Κληρονομιάς (HHF)- o Michael Herzfeld προσέγγισε από μια ενδιαφέρουσα οπτική γωνία τα ζητήματα της  διαφθοράς, και της στάσης απέναντι στη διατήρηση της  πολιτιστικής κληρονομιάς, καυτηριάζοντας στερεότυπα και αντιλήψεις της "Δύσης" για τη σύγχρονη  Ελλάδα.


O κ. Σάκης Γκέκας συγχαίρει τον κ.Herzfeld 
Η διάλεξη, με τίτλο "The Corruption of the Past: Greek Heritage Politics in Global Perspective", διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Ελληνοκαναδική  Ένωση  Πανεπιστημιακών του Οντάριο και την παρακολούθησαν πολλοί καθηγητές και εκπρόσωποι της Ελληνικής  κοινότητας.
Το York University με το " Hellenic Heritage Foundation Chair in Modern Greek History and Hellenic Studies" δίνει μια μοναδική ευκαιρία στους Ελληνοκαναδούς ( και όχι μόνο) μαθητές να συνδυάσουν τις πανεπιστημιακές τους σπουδές με την Ελληνική Ιστορία και  Γλώσσα και να γίνουν οι νέοι  πρεσβευτές του ελληνικού πολιτισμού στον Καναδά.

Στιγμές από τον Ελληνικό Κινηματογράφο: Ένας τσιγκούνης στο μανάβη"

0 comments
Από την ταινία ο Σπαγγοραμένος (1967) δείτε μια απολαυστική συνομιλία του "τσιγκούνη", Λάμπρου Κωνσταντάρα, με το "μανάβη", Θόδωρο Κεφαλόπουλο.
Ευχαριστούμε τη φίλη Ανθή, για την επιλογή της σκηνής, το Νεκτάριο και το ιστολόγιο ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ, για την εξαιρετική δουλειά που κάνει με τον ελληνικό κινηματογράφο και φυσικά το "You Tube" που μας δίνει τη δυνατότητα να μοιραζόμαστε και να σχολιάζουμε τα αγαπημένα μας βίντεο.

Apr 3, 2011

Ρομπότ χορεύει ζεμπέκικο!

0 comments
Για όσους νομίζουν ότι η τεχνολογία δε συνδυάζεται με την τέχνη και ειδικά με το χορό, ορίστε το νέο επίτευγμα της ρομποτικής ( ή ρεμπετικής) τεχνολογιάς. Ένα ρομποτάκι, έχοντας πιει ένα ποτηράκι παραπάνω, κάνει επίδειξη των ικανοτήτων του στο ζεμπέκικο: